Tworzenie kopii zapasowych ważnych plików i zarządzanie nimi w chmurze to jedna z najbezpieczniejszych form pracy. Decyduje się na nią wiele korporacji i mniejszych firm, które chcą mieć bezproblemowy dostęp wspólnych danych nad którymi pracują. Koszty związane z konfiguracją Dropboxa dla firm uzależnione są od ilości użytkowników i rodzaju chmury. Dobra wiadomość jest taka, że raz zrobione ustawienia, posłużą długi czas!
Ile kosztuje konfiguracja Dropbox dla firm?
Prace związane z założeniem konta 40 – 70 zł. Konfiguracja dotycząca backupu danych 30 – 50 zł. Utworzenie indywidualnych adresów mailowych dla członków całego zespołu 25 – 60 zł. Odzyskiwanie zapomnianego hasła 45 – 65 zł.
Od czego zależą koszty konfiguracji Dropbox dla firm?
Największym kosztem jaki ponosi firma, jest wykupienie odpowiedniej przestrzeni dyskowej na Dropboxie. Wersja standard kosztuje 10 euro za miesiąc, dodatkowa usługa DocSend to już koszt 45 euro a Advanced 15 euro. To koszt za jednego użytkownika. A im więcej jest użytkowników, tym wyższe koszty używania przestrzeni dyskowej i samej początkowej konfiguracji.
Warto więc już na początku zastanowić się, jaki rodzaj oraz ilość użytkowników będzie najbardziej optymalna. Dropbox nie robi większego problemu z podniesieniem ilości przestrzeni w trakcie trwania abonamentu, jednak płatności są naliczane miesięcznie.
Serwis komputerowy może w takich przypadkach zapewnić usługę z dojazdem do klienta, płatna dodatkowo 15 – 45 zł. Godzina pracy serwisanta w firmie klienta to 60 – 120 zł. Jeżeli zależy nam na szybkiej realizacji zlecenia, dopłaty do takiej usługi będą sięgać 50 – 120 zł.
Koszty konfiguracji Dropbox dla firm mogą objąć również modernizację sieci dostarczającej internet oraz zmianę taryfy u operatora. Niektóre serwisy komputerowe mają usługę audytu, gdzie sprawdzają wszystkie możliwe słabe punkty i przygotowują firmę pod kątem sprawnej konfiguracji Drobbox. Kosztuje to 100 – 250 zł.