Wykonanie kopii zapasowej to coś, co powinien robić każdy użytkownik komputera czy laptopa przynajmniej raz w miesiącu. Mimo że twój sprzęt jest chroniony przez zapory antywirusowe oraz przed uszkodzeniami mechanicznymi, usterki mogą zdarzyć się wszędzie. W przypadku jakichkolwiek problemów z komputerem, nie musisz obawiać się o pliki. Raz poprawnie skonfigurowane działanie kopii zapasowej, będzie dobrze funkcjonowało przez długi czas. Dlatego dobrze, aby zrobił to specjalista. Koszty nie są duże!
Ile kosztuje wykonanie kopii zapasowej?
Archiwizacja danych na nośniku zewnętrznym, takim jak pendrive czy dysk twardy to koszt 80 – 120 zł. Jeżeli konieczne jest umieszczenie kopii w chmurze, konieczne jest założenie konta do backupu danych, np na Drop-box czy Google Drive – 60 – 110 zł.
Od czego zależą koszty wykonania kopii zapasowej?
Przede wszystkim musisz kupić przestrzeń dyskową, na której będziesz gromadzić dane. Może to być dysk zewnętrzny o sporej pojemności, przynajmniej 2TB 250 – 550 zł. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykupić dostęp do wirtualnej chmury danych. Takie usługi oferuje chociażby Drop Box, Google Drive czy Microsoft OneDrive. Gdy masz większe ilości danych, musisz liczyć się z kosztami 99 – 299 zł. Obie formy mają swoje wady i zalety. Wszystko zależy więc od twoich indywidualnych preferencji. Wykonanie kopii zapasowej często poprzedza procedura odzyskiwania danych. Standardowo kosztuje ona 200 – 450 zł.
Koszty związane z wykonaniem kopii zapasowej zależne są też od ilości danych przeznaczonych do kopiowania. Związane jest to bezpośrednio z czasem przeznaczonym na prace serwisowe. Kopiowanie danych na nośniki zewnętrzne może trwać nawet ponad dobę. Jeżeli życzymy sobie usługi ekstra, w tym wykonanie pracy serwisanta w weekendy lub „na cito” ceny takich usług wzrastają o średnio 50 – 150 zł. Usługa instalacji i konfiguracji kopii zapasowej z dojazdem do klienta, to koszt 120 – 150 zł za godzinę pracy.